NASA patvirtina, kad „Artemis II” misijos Orion įgulos ir aptarnavimo moduliai buvo sėkmingai sujungti. Šis įvykis įvyko praėjusį ketvirtadienį Floridos Kennedy kosmoso centre, po kelių mėnesių trukusių įrangos diegimo ir testavimo darbų. Modulių integracija leidžia atlikti maitinimo testą, po kurio seka aukščio kamerų testavimas, kuris imituoja sąlygas gilios kosmoso vakuumo. Pilnai sujungtas kosminis laivas turėtų skristi su trimis NASA ir vienu Kanados kosmoso agentūros (CSA) astronautais aplink Mėnulį ir atgal per 21 dieną 2024 m.

Įgulos modulis, kurį kaip pagrindinį rangovą gamino „Lockheed Martin”, talpins keturis astronautus dviejų mikroautobusų dydžio, arba 330 kubinių pėdų (9,3 m3), slėgintame erdvėje. Du sėdmenys pasišalina, kai jie atsiskiria nuo kosmoso paleidimo sistemos (SLS). Prieš jus … susitraukiant, pastebėkite, kad tai yra tiesiog prabanga, palyginti su „Apollo”, kurio komandos modulis buvo tik 210 kubinių pėdų (6 m3), nors jame gyveno tik trys gyventojai.

Aptarnavimo modulis, kurį gamino Europos kosmoso agentūra ir „Airbus”, tiekia orą, elektrą ir variklį, varantį Orioną kelionei aplink Mėnulį. Jis taip pat suteikia standumo visai struktūrai ir absorbuoja vibracijas paleidimo metu bei apsaugo įrangą nuo kosminės šiukšlės. Jame yra saulės baterija, kuri išsiskleidžia iki 62 pėdų (18,9 metrų) pločio, kartu su 33 varikliais ir keturiais bakais, kuriuose laikoma daugiau nei 8000 litrų kuro.

„Artemis II” misija yra įgulos versija „Artemis I”, kuri įvyko 2022 m. Seka „Artemis III”, kuri 2025 m., jei viskas vyks pagal planą, nusileis astronautus ant Mėnulio. Kitos trys „Artemis” misijos tęsiasi iki 2030 m. ir veža įgulas į tokius egzotiškus kelionių tikslus kaip pirmoji suplanuota užžemės kosminė stotis, vadinama „Gateway”.

Orion moduliai: techninės detalės ir misijos eiga
Orion yra varomas dviem „Honeywell” transporto valdymo kompiuteriais (VMC) ir apsaugotas milžinišku šilumos skydu. 16,5 pėdų (5 metrų) skersmens skydas yra didžiausias ablatyvus šilumos skydas pasaulyje. Aptarnavimo ir įgulos modulis galiausiai atsiskirs, kai bus laikas grįžti į Žemės atmosferą. Tuo metu 12 reakcijos kontrolės sistemos variklių įgulos modulyje nukreips grįžimą, o 11 padūmų serija sulėtins modulį nuo 25 000 mylių per valandą (40 000 km/h) iki maždaug 20 mylių per valandą (32 km/h).

Europos aptarnavimo modulis-2 bus naudojamas Orion kosminiam laivui „Artemis II” misijoje, kurioje dalyvaus NASA astronautai komandirius Reid Wiseman, pilotas Victor Glover ir misijos specialistai Christina Koch su Kanados kosmoso agentūros astronautu Jeremy Hansen, kurie atliks Mėnulio aplenkimo skrydį ir grįš į Žemę. Įgula skris Orionu 8889 km už Mėnulio, prieš atliekant Mėnulio … aplenkimo skrydį ir grįžtant į Žemę. Misija trunka mažiausiai aštuonias dienas ir surinks vertingus skrydžio testavimo duomenis, pirmą kartą per daugiau nei 50 metų, kai žmonės keliavo į mūsų natūralų palydovą.

Orion: naujos kartos kosminis laivas
Orion kosminis laivas, kurį sukūrė NASA, atstovauja modernios kosmoso tyrinėjimo technologijos viršūnę. Skirtas ilgalaikiams, žmonių patikrintiems gilios kosmoso misijoms, Orion yra pagrindinis NASA ambicingų planų, siųsti žmones į Mėnulį, Marsą ir galbūt net toliau, elementas. Kosminis laivas susideda iš dviejų pagrindinių komponentų: įgulos modulio, kuriame astronautai gyvena ir dirba, ir aptarnavimo modulio, kuris teikia gyvybiškai svarbią pagalbą, variklį ir kitas būtinas įgulos sistemas.

Oriono įgulos modulis, pasižymintis pažangiausiomis gyvybės palaikymo sistemomis, gali talpinti iki šešių astronautų 21 dieną gilios kosmoso erdvėje. Ši galimybė užtikrina įgulos gerovę, kai jie yra atskirti nuo kitų paramos struktūrų, tokių kaip Mėnulio vartai ar gilios kosmoso transporto priemonė. Kosminio laivo aptarnavimo modulis, kurį sukūrė bendradarbiaujant su Europos kosmoso agentūra (ESA), aprūpina įgulos modulį būtiniausiais dalykais, tokiomis kaip variklis, energija, temperatūros kontrolė ir vanduo.

Orion kosminis laivas žymi naują kosmoso tyrinėjimo erą, remdamasis „Apollo” ir kosminio erdvėlaivio programų palikimu.