Sveika mityba: kas ryžtasi ir kiek sumoka?

BNS Spaudos centro informacija

Sveiko gyvenimo būdo ir natūralių produktų tendencija sparčiai plečiasi Lietuvoje jau kelintus metus iš eilės. Įdomu, kad labiausiai savo mitybos įpročius linkę keisti būtent tie namų ūkiai, kuriuose yra vaikų.  Tokią tendenciją atskleidė tarptautinės rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys.

„Kruopštų maisto pasirinkimą paprastai linkstama sieti su tam tikra sveikatos būkle ar noru padailinti kūno linijas, kūno formavimo programomis. Tačiau atrandame dar vieną bruožą, kuris išskiria sveikesnius maisto produktus perkančius vartotojus iš kitų – jie turi vaikų“, – sako „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims Ilona Lepp.

2017 m. duomenys. Šaltinis: „Nielsen Lietuva“

Stiprėjant sveiko maisto madai, Lietuvoje stebimas viso grūdo makaronų, grūdų batonėlių, lieso jogurto, ekologiškos grietinės paklausos augimas. Be to, pirkėjai linkę gerti mažiau gazuotus gėrimus, rinktis daugiau žuvies ar jūrų gėrybių.

Ypač ryškus sveikatingų produktų paklausos šoktelėjimas pastebimas, pasibaigus kalėdiniam laikotarpiui. Tai vyksta ir dėl minėto noro sutaupyti, ir dėl pasižadėjimo vėl galvoti, ką valgome, nes per šventes retas save varžo ir leidžia sau pasmaguriauti.

„Po šventinio valgymo maratono imame atidžiau stebėti savo lėkštės turinį. Natūralu, jog tuomet pirkėjų krepšeliuose rečiau atsiduria saldumynai, riebūs produktai, atsisakoma gurmaniškų gardumynų. Juos keičia įvairūs grūdiniai produktai ir gumbavaisiai“, – vardina prekybos tinklo IKI komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė

Pošventiniu laikotarpiu daugiau dėmesio sulaukia ir įvairios raugintos daržovės, ypač kopūstai, kurie tinkami žarnyno mikrofloros atstatymui ir yra tikras vitaminų šaltinis

„Sveikai – nereiškia brangiai. Lietuvos gyventojai yra ypatingai jautrūs kainoms. Atitinkamai ir sveikas maistas nebūtinai yra išskirtinai brangus ar retas pasirinkimas“, – teigia I. Lepp.  Su tokiu vertinimu nesutinka prekybos tinklo „Maxima“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.  Šiame prekybos tinkle sveikuoliškai nusiteikę pirkėjai per mėnesį išleidžia vidutiniškai 98 eurus – tai yra  bene 10 eurų daugiau nei taupantis pirkėjas, kuris nuolat ieško pigiausių prekių. Beveik trečdalį sveikai linkusio maitintis pirkėjo krepšelio sudaro šviežio maisto prekės, o mažiausiai – vos 4 proc. – šaldyti maisto produktai.

Kita vertus, didėjanti ekologiškų produktų pasiūla palaipsniui mažina kainą, pritraukdama vis didesnį pirkėjų ratą.  Taip pat sveikuoliai, atrodo, ypatingai linkę naudotis nuolaidų akcijomis.  „Akcines prekes sveiką gyvenimo būdą propaguojantis pirkėjas renkasi gan dažnai – ypač, kai akcijos nuolaidos taikomos konservuotai bakalėjai, prieskoniams bei aukštesnės kainos produktams,“ sako V. Drulienė.