Prancūzijoje masiškai vandalizuojamos bažnyčios. Valdžia sako nežinanti priežasties

Brendanas Cole‘as | Newsweek

SUSIJĘ: viskas, ką žinome apie pražūtingą gaisrą Paryžiaus Notre Dame katedroje (anglų k.).

Nuo metų pradžios Prancūziją krečia vandalizmo prieš katalikų bažnyčias banga, apimanti padegimus ir išniekinimus.  Vandalai daužo statulas, verčia tabernakulius, išbarsto ar sunaikina Eucharistiją ir laužo kryžius, sukeldami baimę dėl antikrikščioniškų tendencijų augimo šalyje.

Pavyzdžiui, praėjusį sekmadienį po sumos suliepsnojo, Paryžiaus istorinė Šv. Sulpicijaus bažnyčia.  Nors, kaip pranešė „Le Parisien“, niekas nebuvo sužeistas ir policija vis dar tiria išpuolį, ugniagesiai nedvejodami jį laiko padegimu. […]

Praėjusį mėnesį, pasak katalikiško leidinio „La Croix International“, Šv. Mikolajaus bažnyčioje Houilles’e, šiaurės centrinėje Prancūzijoje, buvo aptikta sudaužyta Mergelės Marijos statula, o ant žemės mėtėsi nuo altoriaus nulaužtas kryžius.

Vasario mėnesį Saint-Alain‘o katedroje Lavaure, pietinėje Prancūzijoje, buvo sudegintas altoriaus audinys, sunaikinti kryžiai, o šventųjų statulos – suskaldytos. Išpuoliu pasipiktinęs Lavauro meras Bernardas Kanjonas pareiškė: „Dievas atleis. Bet ne aš.“

Pietiniame Nime‘o mieste, netoli Ispanijos sienos, vandalai išniekino Notre-Dame des Enfants (Vaikelių Ponios, pranc.) bažnyčios altorių, o kryžių ištepė žmogaus išmatomis.  Iš neraugintos duonos pagamintos ostijos, kurias katalikai tiki esant Jėzaus Kristaus kūnu, surastos išbarstytos lauke tarp šiukšlių. […]

Vienoje įsikūrusi Europos krikščionių netolerancijos ir diskriminacijos observatorija (EKNDO) apskaičiavo, kad per pirmuosius du šių metų mėnesius išpuolių prieš katalikų bažnyčias skaičius išaugo 25 proc., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu.

EKNDO direktorė Ellena Fantini žurnalui „Newsweek“ sakė, kad, nors daugeliu atvejų išpuolių motyvas nežinomas, Prancūziją krečiančios ir vis didėjančios antikrikščioniško smurto problemos ypač susijusios su anarchistinėmis ir feministinėmis grupėmis.

„Manau, kad Prancūzijoje prieš bažnyčią ir jos simbolius kyla vis didėjantis priešiškumas“, sako E. Fratini.  Atrodo, kad taikinyje yra krikščionybė ir krikščionybės simboliai.  „Tai išpuoliai prieš simbolius, kurie yra šventi parapijiečiams, katalikams. Pašventintų ostijų išniekinimas yra labai asmeniškas išpuolis prieš katalikybę ir krikščionybę, daug skaudesnis nei grafičio išpurškimas ant bažnyčios sienos.“

Nors Prancūzija turi ilgą sekuliarizmo tradiciją, ji yra laikoma kultūriškai krikščioniška šalimi, todėl, pasak E. Fratini, „bažnyčios kaip religijos simbolio vandalizavimas tuo pačiu yra išpuolis prieš krikščioniškąjį paveldą.“  „Spaudimas kyla iš radikalių sekuliaristų ar anti-religinių grupių, taip pat iš feministinių aktyvisčių, kurios nusitaikė į bažnyčias kaip į patriarchato, kurį reikia sunaikinti, simbolį“, – pridūrė ji.

Skaityti visą tekstą (anglų k.)