Foto: VGTU

Nuomonės lyderiai mums įtakos neturi? Tyrimas sako kitaip

Pagal BNS Spaudos centro informaciją

Augantis socialinių tinklų naudojimas keičia žmonių kasdieninius įpročius. Socialiniuose tinkluose šiuo metu ypač populiarūs nuomonės lyderiai – tinklaraštininkai, įžymybės, visuomenės veikėjai, tam tikros srities ekspertai ar tiesiog aktyvūs entuziastai, kurių komentarai, išsakyta nuomonė ar požiūris daro poveikį tinklų vartotojams, savanoriškai sekantiems lyderius.

Nuomonės lyderių socialiniuose tinkluose pasirodančios nuotraukos, žinutės, video su prekinių ženklų rekomendacijomis yra gana pastebimi ir nors daugelis sekėjų įsitikinę – tokia reklama jų neveikia, tyrimai rodo priešingai.  Nuomonės lyderių rinkodaros agentūros „Mediakix“ darytame socialinio tinklo „Twitter“ tyrime nustatyta, kad 49 proc. vartotojų ieško nuomonės lyderių komentarų apie produktus, kuriuos norėtų įsigyti, ir net 40 proc. apklaustųjų teigė, jog nusipirko produktą paklausę įtakingo asmens patarimų. Tendenciją patvirtina ir rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atliktos apklausos rezultatai, kurie parodė, kad iš joje dalyvavusių 26 000 interneto vartotojų, 78 proc. naudojasi internete rastomis rekomendacijomis apie prekes ir paslaugas. 61 proc. iš jų mano, kad sekami nuomonės lyderiai yra patikimiausias informacijos šaltinis.

Kas verčia tikėti nuomonės lyderiais?

Bene svarbiausias nuomonės lyderio bruožas siekiant vartotojų pasitikėjimo – jų panašumas į mus pačius. Ši idėja iškelta Kembridžo mokslininkų Darono Acemoglu ir Asumano Ozdaglar atliktame nuomonių dinamikų ir mokymosi socialiniuose tinkluose tyrime, pasak kurio, kuo panašiau lyderis gyvena ir kuo panašesnes problemas aptarinėja, tuo labiau vartotojas nori juo pasitikėti.

Todėl, anot Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kūrybinių industrijų fakulteto Pramogų industrijų studijų programos absolventės Monikos Užgalytės, nuomonės lyderių komunikaciją bandoma pasitelkti taip, kad reklaminė žinutė sklistų iš reikiamo – patikimo – šaltino, parenkant jį pagal produkto rūšį:

Reklamuojant prabangos prekes – aprangą ir aksesuarus, lankytinas vietas, įvairias grožio procedūras – dažniausiai pasirenkamos garsenybės, pramogų pasaulio atstovai, menininkai, nes žmonės yra linkę populiariosios kultūros atstovus tapatinti su brangių ir išskirtinių prekių vartojimu. Jeigu reklamuojamas produktas turi tam tikrų specifinių ar techninių savybių, jos reklamai efektyviai naudojami srities ekspertai ar įmonės vadovas, dėl geriausio produkto veikimo supratimo ir gebėjimo paaiškinti naudojimosi procesą. Kasdienio vartojimo prekių reklamai įprastai pasirenkami paprasti vartotojai, dėl panašumo į galutinį vartotoją.

Anot M. Užgalytės, kadangi reklama turi sukelti pasitikėjimą tiek žinutės šaltiniu, tiek ir pačiu produktu, savo demografiniais rodikliais nuomonės lyderis turi būti kuo panašesnis į galutinį produkto vartotoją, bendrauti familiariai, buitiškai ir sudaryti įspūdį, kad reklamuojamą produktą vartoja kasdien.

Norėdami Jums suteikti aukščiausio lygio paslaugas ir suasmeninti Jūsų patirtį mūsų svetainėje, naudojame slapukus. (angl. „cookies“). Plačiau apie tai: privatumo politika

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close