Prestižinių laikrodžių gamintojas atkirto „Gilette“ socialinei reklamai

 | Carolyna Moynihan

Kai skutimosi kompanija „Gillette“ praėjusią savaitę „Twiteryje“ išleido vaizdo įrašą „Mes tikime: geriausia kuo vyrai gali tapti“ (We Believe: The Best Men can Be, angl.) #MeToo judėjimas ir kai kurie mažiau tikėtini šaltiniai ją apipylė pagyromis. Filmo nešama žinutė: „Ar tikrai berniukai visada bus berniukais? Ar ne laikas nustoti toleruoti blogą elgesį? Pagalvokite ir imkitės veiksmų prisijungdami prie TheBestMenCanBe.org “.

Reklamoje matomi žinių pranešimai apie #MeToo judėjimą, taip pat vaizdai, rodantys priekabiavimą filmuose, verslo pasaulyje bei smurtaujantys berniukai. Fone girdimas tekstas turtingas raktinių žodžių, tokių kaip „patyčios“, „MeToo“, „seksualinis priekabiavimas“ ir, žinoma, kaltinimu „toksiniu vyriškumu“. „Ar tai yra geriausia kuo gali tapti vyras?“ klausia balsas.

Akivaizdu, kad ne. Taigi „vyrus“ reikia tobulinti, sako „Gillette“, o taip pat ir pusė milijono žmonių, kuriems „patiko“ reklama. (Iš 29,5 mln. peržiūrų „Twitteryje“.)

Tuo pačiu metu „Gillette“ pastangos sukėlė aršų atoveiksmį, kad ir iš brito televizijos laidų vedėjo Pierso Morgano: „Aš naudojau @Gillette skustuvą visą savo suaugusį gyvenimą, tačiau šis absurdiškas politkorektiško šventeiviškumo skiedalas gali nukreipti mane pas kompaniją mažiau užsidegusią apgailėtina vyriškumo menkinimo manija. Leiskite berniukams, po galais, būti berniukais! (Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad Morganas yra problemiškas tipas ir tikrai ne „geriausio vyro pavyzdys“.)

Kiek vėliau „Gillette“ atkirtį davė prabangių vyriškų laikrodžių gamintojas „Égard“.  „Kas yra vyras?“, klausia šios firmos sukurtas vaizdo klipas.  „Skiriama tiems, kurie aukojasi, kad pasaulis būtų saugesnis ir geresnis.“ Klipe atkreipiamas dėmesys į vyrų atliekamus rizikingus darbus, į vyrų, kaip gynėjų vaidmenį, į didelį skausmą, kurį vyrai patiria atskirti nuo savo vaikų, į vyrų mirtis nuo smurtinių priežasčių, depresijos ir savižudybių. Į jų pastangas daryti tai, kas yra teisinga. „Mes vyruose matome gėrį“, reziumuoja vaizdo klipas. Čia tai gaivaus oro gūsis!

Žinoma, kai kurie vyrai elgiasi blogai, galbūt dažniau nei moterys, tačiau moterys taip pat turi savo trūkumų – nors apie juos vaizdo klipai nekuriami. Tačiau dauguma vyrų elgiasi gerai, net jei jie turi nešti kaltinimų būtomis ir nebūtomis nuodėmėmis naštą.  Bet vėlgi, vyrai visuomet vyriškai neša sunkias naštas.

Tuo tarpu laukiame „Vogue“ ar „L’Oreal“ pamokėlės „Geriausia kuo gali tapti moterys“.