Socialinė kampanija „Palaikyk“ diskredituoja valstybės institucijas?

BNS Spaudos centro pranešimas

Seimo Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos nariai Audronius Ažubalis, Stasys Šedbaras ir Paulius Saudargas kreipėsi į Lygių galimybių kontrolierę Agnetą Skardžiuvienę ir Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos generalinę direktorę Moniką Garbačiauskaitę-Budrienę dėl įžeidžiančios ir klaidinančios socialinės reklamos kampanijos.

Spalio 2 d. Lietuvos televizija pradėjo transliuoti vaizdo klipą, kuris yra Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos organizuojamos socialinės kampanijos „Palaikyk“ dalis. Kampaniją sudaro vaizdo klipas ir lauko reklama. Šia kampanija siekiama paskatinti visuomenę palaikyti smurtą patiriančias moteris. Vaizdo klipe smurtą patyrusi moteris kreipiasi į draugę, motiną, policijos pareigūnus, vaiko teisių apsaugos darbuotojus, teisėjus, kunigus. „Šeima yra brangiausias turtas, – sako kunigas klipe, – privalai klausyti savo vyro“. Kitų institucijų pareigūnų „patarimai“, nuskambantys vaizdo klipe smurtą patyrusiai moteriai, tikrai ne ką labiau paguodžiantys: „O ką jūs pati jam pasakėt, gal iš kantrybės išvedėt?“, „Ar būtina ardyti santuoką, ką negalite susitarti su vyru?“, „Nedaryk šeimai gėdos, kaip vaikai augs be tėvo?“ ir t.t.

„Smurtas prieš moteris ir smurtas šeimoje yra didžiulė problema, kurią būtina spręsti. Tačiau švietėjiškos kampanijos negali vykti pasitikėjimo valstybinėmis institucijomis sąskaita. Per televiziją transliuojama žinutė perskaitoma vienareikšmiškai: tau nepadės jokia institucija“, – teigė A. Ažubalis.

Anot Seimo narių, reklama diskredituoja ir mažina pasitikėjimą valstybinėmis institucijomis – policija, teismais, vaiko teisių apsaugos tarnyba – galinčias ir turinčias padėti smurtą patiriančiai moteriai. Maža to, formuojamas kunigo, kaip palaikančio smurtautoją įvaizdis, o tai žeidžia visą tikinčiųjų bendruomenę.

Atsižvelgiant į visą tai, kreipiamasi į šios kampanijos užsakovą – Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą – skatinant atsisakyti klaidinančios, įžeidžiančios valstybines institucijas, jų darbuotojus ir bažnyčią reklamos kampanijos. Taip pat prašoma LTR vadovybės sustabdyti šios reklamos transliaciją per LRT kanalus.