Kas neramina Lietuvos vežėjus?

BNS Spaudos centro informacija

Lietuvos vežėjams Naujieji metai prasidėjo nerimastingai – Europos Parlamente svarstomas naujasis „Mobilumo paketas“ daugelio nuomone turi diskriminacijos Rytų Europos valstybių vežėjų atžvilgiu.  Vienu didžiausių rūpesčių išlieka naujajame dokumente numatytas reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį.  Toks reikalavimas, dėl akivaizdžių priežasčių itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms. Be to privalomas tuščių vilkikų grįžimas turėtų didelį neigiamą poveikį aplinkai.  Vežėjai taip pat prieštarauja siūlymui riboti kabotažą, t. y. galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, bei draudimui vairuotojams praleisti savaitinio poilsio laiką transporto priemonių kabinose.  Situaciją dar labiau aštrina faktas, kad tarptautinės logistikos paslaugos sudaro daug svarbesnę ekonomikos dalį nedidelėse Rytų Europos valstybėse, nei didesnėse ES senbuvėse.

2018 m. I ketvirčio duomenys. Šaltinis: Eurostat

Tokia dramatiška situacija paskatino suvienyti jėgas keturių, paprastai ne dažnai bendradarbiaujančių šalių – Lietuvos, Lenkijos, Vengrijos ir Bulgarijos – susisiekimo ministrus.  Trečiadienį svarbiausias „Mobilumo paketo“ nuostatas jie aptarė su Europos Komisijos transporto ir judumo komisare V. Bulc ir Europos Parlamento Transporto komiteto nariais.   „Dabartinis „Mobilumo paketo“ variantas rodo, kad dalies ES valstybių nacionaliniai interesai keliami aukščiau už bendros Europos rinkos interesus. […] Vietoj subalansuotų sąlygų, užtikrinančių palankias sąlygas vieningai rinkai, Europa rizikuoja primesti apribojančias, neproporcingas ir protekcionistines priemones,“ keturių valstybių ministrų nuomonę reziumavo Lietuvos susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Ministras taip pat atvyko palaikyti Briuselyje prieš protekcionistines „Mobilumo paketo“ nuostatas protestuojančius Lietuvos kelių transporto vežėjus. „Naujasis „Mobilumo paketas“ gali stipriai paveikti vežimo kelių transportu rinką ir turėti ypač skaudžių pasekmių tokioms šalims kaip Lietuva, turinčioms stiprų vežimo keliais verslą ir mažą vietinę rinką. Nesąžiningai nustatyti apribojimai gali pastūmėti Rytų Europos šalių vežėjus perkelti verslą į Vakarų arba į trečiąsias šalis, o tai būtų didelis nuostolis valstybei“, – sakė ministras R. Masiulis.