Kaip knyga tampa „New York Times“ bestseleriu?

 | Albertas-László Barabási

Nepaisant to, kad kiekvienais metais knygynų lentynas JAV pasiekia 100 000 naujų pavadinimų knygų, tik maža jų dalis sudomina pakankamai daug skaitytojų, kad patektų į „New York Times“ bestselerių sąrašą. Taigi kyla klausimas: kaip knyga tampa itin paklausia ir kurios knygos dažniausiai įkopia į labiausiai parduodamų knygų reitingus? […]

Leidėjai su džiaugsmu klijuoja bestselerio lipdukus ant kiekvienos knygos, kuri patenka į geriausiai parduodamų knygų penkiolikiukę.  Tačiau ketvirtadalis tokių knygų vos šmėkšteli bestselerių sąraše, trumpai pasirodydami žemesnėse pozicijose ir iškrisdami kitą savaitę. Tik 37 proc. spaudinių yra pakankamai populiarūs, kad praleistų daugiau nei keturias savaites penkiolikiukėje. Dar mažiau – 8 proc. – pasiekia pirmąją vietą.

Vienas paplitęs klaidingas įsitikinimas yra tai, kad jūs turite parašyti super populiarią knygą, idant ji papultų į geriausiai parduodamų spaudinių sąrašą. Tačiau daugumos bestselerių per pirmuosius metus parduodama vos tarp 10 000 iki 100 000 egzempliorių – didžioji dalis pirmosiomis prekybos savaitėmis.

Vadinasi, tai, kas atsitinka per pirmąsias knygos gyvenimo savaites gali nulemti knygos sėkmę.  Tuo labiau, kad pardavimų kiekis, reikalingas bestselerio statusui gauti kinta visus metus.  Vasarį ar kovą užtenka parduoti kelis kartus mažiau knygų, nei gruodį, kai siaučia dovanų pirkimo manija.  Dėl šios priežasties spausdinimo laikas yra labai svarbus, svajojantiems tapti bestselerio autoriais.

JAV rinkos duomenys. Šaltinis: barabasi.com

Skaityti visą straipsnį (anglų k.)

Norėdami Jums suteikti aukščiausio lygio paslaugas ir suasmeninti Jūsų patirtį mūsų svetainėje, naudojame slapukus. (angl. „cookies“). Plačiau apie tai: privatumo politika

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close