Kaip išvengti tinklų „lūžimo“ prasidėjus nuotoliniam mokymui

Ryšių reguliavimo tarnybos informacija

Kad didžiulei daliai ugdymo veiklų persikėlus į virtualią erdvę, išaugusias apkrovas sklandžiai atlaikytų elektroninių ryšių tinklai, Ryšių reguliavimo tarnyba pasidalijo praktiškais patarimais, kurie padės užtikrinti sėkmingą nuotolinį pamokų dėstymą tiek mokytojams, tiek mokiniams.

Rekomenduojama dalį mokymosi proceso organizuoti ne tiesioginėmis transliacijomis, o nusiunčiant skaitmeninę medžiagą (pvz., užduotis) mokiniams. Taip pat siūloma iš anksto parengti vaizdo pamokų įrašų, kuriuos mokiniai įsijungtų jiems patogiu metu.

Jei vaizdo transliacijų poreikio nėra, specialistai rekomenduoja naudoti tik garso transliaciją. Kai mokiniai neatsakinėja, galima paprašyti jų naudojamoje programėlėje išjungti garsą.

Rekomenduojama, esant galimybei, mokymus paskirstyti per visą dieną nuo ryto iki vakaro.

Jungiantis prie e. mokymosi platformų ar priemonių, jei tik yra galimybė, patariama naudotis fiksuotuoju, o ne mobiliu ryšiu, jungti kompiuterį tiesiai prie fiksuotojo ryšio tinklo laidu, o ne per wi-fi.

Taip pat patariama naudojantis mokymosi platforma uždaryti nereikalingus naršyklės langus bei nenaudojamas programas.

Jei ryšys strigtų, specialistai siūlo patikrinti ryšio spartą, pavyzdžiui, tinklalapyje www.matuok.lt. Gautas rezultatas parodys, ar naudojamas ryšys yra tinkamas: duomenų gavimo sparta turi būti daugiau nei 5 Mb/s, o duomenų siuntimo sparta – daugiau nei 2 Mb/s.

Jei interneto sparta lėtesnė, nei turėtų būti, reiktų įsitikinti, kad interneto dideliais kiekiais nenaudoja kiti įrenginiai.

Ryšių reguliavimo tarnybos rekomendacijas galima rasti čia.

Norėdami Jums suteikti aukščiausio lygio paslaugas ir suasmeninti Jūsų patirtį mūsų svetainėje, naudojame slapukus. (angl. „cookies“). Plačiau apie tai: privatumo politika

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close