Daugėjant automobilių, transporto tarša kasmet auga 3,7%

Pagal BNS Spaudos centro informaciją

Susisiekimo ministerijos duomenimis, transporto sektorius Lietuvoje atsakingas už didžiausią dalį – net 27,6 proc. visų klimato kaitą sukeliančių dujų išmetimą. Daugiau kaip pusę ŠESD išmeta būtent lengvieji automobiliai. Kartu su augančiu asmeninių automobilių skaičiumi, kasmet vidutiniškai po 3,7 proc. padidėja ir transporto tarša.

Siekiant sumažinti anglies dioksido išmetimus ir plėtoti aplinkai draugišką transportą, ministerija drauge su šalies savivaldybėmis kuria Darnius judumo mieste planus (DJMP). Tokių planų tikslas – „ne miesto infrastruktūros pokyčiai, bet miesto gyventojų keliavimo įpročių keitimas, pasiūlant daugiau kompleksinių susisiekimo sprendimų“, – teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

DJMP rengiančios savivaldybės ypatingą dėmesį planuojant darnaus judumo priemones skiria viešojo transporto parkų atnaujinimui ir elektrifikavimui, viešojo ir privataus transporto sąveikos ir darnaus judumo sistemų kūrimui („Statyk ir važiuok“ aikštelės, dviračių ir viešojo transporto sąveikos aikštelės Bike and Ride, viešųjų dviračių  dalijimosi sistemos ir pan.). Taip pat numatoma naudoti daugiau alternatyviųjų ir mažiau aplinką teršiančių degalų.

Susisiekimo ministerija skaičiuoja, kad savivaldybių planuose numatytos darnaus judumo mieste  priemonės padės daugiau kaip 15 procentų sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.

Jonava, Druskininkai, Tauragė, Mažeikiai, Visaginas, Utena, Kėdainiai, Palanga, Birštonas, Neringa,  Alytus, Telšiai, Šiauliai – tai miestai, kurių DJMP šiuo metu jau yra parengti ir patvirtinti. Kiekvienas miestas turi savo plėtros viziją iki 2030 m. ir numatomų veiksmų planą iki 2020 m.

Planuojama, kad Klaipėdos, Panevėžio ir Marijampolės DJMP bus užbaigti ir patvirtinti iki šių metų rudens. Daugiausia diskusijų ir prieštaravimų kyla rengiant didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus ir Kauno DJMP. Atliekant gyventojų apklausas, transporto ir keleivių srautų tyrimus, bandoma ieškoti tinkamiausių sprendimų, kaip sureguliuoti eismo srautus mieste, sumažinti automobilių skaičių gatvėse, kaip viešąjį transportą paversti patogesniu ir labiau prieinamu miestiečiams, analizuojama, kokia infrastruktūra reikalinga dviratininkams, neįgaliesiems, tėvams su vaiko vežimėliu.

Su šių miestų darnaus judumo planų rengimo eiga galima susipažinti Kauno miesto savivaldybės interneto svetainėje ir Vilniaus miesto darnaus judumo plano interneto svetainėje.

 

Norėdami Jums suteikti aukščiausio lygio paslaugas ir suasmeninti Jūsų patirtį mūsų svetainėje, naudojame slapukus. (angl. „cookies“). Plačiau apie tai: privatumo politika

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close