Atsigauna Lietuvos periodinė spauda?

Atnaujinus metodologiją, „Kantar“ tyrimas atskleidė didesnę dalį skaitančiųjų spaudą – iš viso periodiką reguliariai skaito 71 proc. gyventojų. Jau pernai „Kantar“ fiksavo, jog spaudos auditorijos rodikliai po dešimties metų pirmą sykį stabilizavosi: tuomet spaudą skaitė 62 proc. gyventojų.  Vis dėlto, tyrėjai pažymi, jog iš dalies pokyčius lėmė ir atnaujinta tyrimo metodologija –  vietoj apklausų namuose apklausiant gyventojus telefonu bei internetu.

„Pagrindiniai demografiniai apklaustųjų atrankos kriterijai (lytis, amžius ir gyvenamoji vietovė) išlaikomi abiem atvejais. Naujasis apklausos būdas leido pasiekti aktyvesnius, labiau išsilavinusius, didesnių pajamų gyventojus ir parodė, jog skaitančiųjų spaudą yra daugiau ir jie skaito ilgiau“, – sakė  Justina Dundulytė, „Kantar“ rinkos tyrimų vadovė.

Labiau įtraukia ir nišinė spauda

Retesnio periodiškumo leidinių (mėnesinių, dvimėnesinių, ketvirtinių) auditorija augo labiausiai. Pasak tyrėjų, tai taip pat rodo, jog šis metodas leidžia pasiekti aktyvesnę visuomenės dalį nei apklausos namuose. Telefonu ir internetu apklausti respondentai daugiau skaito specializuotus laisvalaikio, įvairių hobių, savišvietos leidinius. J. Dundulytė pastebi, jog tai pasaulinė tendencija – skaitytojai linkę mokėti už išskirtinį, kokybišką, analitinį turinį, pritaikytą nišinei auditorijai.

* 2019 m. duomenys. Šaltinis: „Kantar“

„Didesnį įsitraukimą skaitant spaudą rodo ir išaugęs skaitomų leidinių krepšelis: jeigu pernai tyrimo duomenimis Lietuvos gyventojas skaitė vidutiniškai apie 4 skirtingų pavadinimų leidinius, tai šiemet – 5“, – sakė „Kantar“ ekspertė.

Didmiesčiuose – stiprūs vietiniai leidiniai

Analizuojant leidinių TOP’us pagal demografinius pjūvius, trijuose didmiesčiuose į TOP5 patenka ir vietinė spauda, o Kaune ir Klaipėdoje vietiniams leidiniams tenka pirmosios pozicijos sąraše.

„Kantar“ Spaudos auditorijos reprezentatyvus tyrimas atliktas 2019 m. pavasarį (vasaris-balandis). Apklausti 1616 16-74 m. nuolatiniai Lietuvos gyventojai. Tyrimo metu analizuoti 103 leidiniai: 8 dienraščiai, 34 savaitraščiai, 3 dvisavaitiniai,  34 mėnraščiai ir 17 dvimėnesinių/ ketvirtinių leidinių. Telefonu ir internetu buvo apklausta 1616 respondentų, kurių amžius 16–74 m. Leidinių skaitomumo tyrimą „Kantar“ grupė atlieka 23 šalyse.

Norėdami Jums suteikti aukščiausio lygio paslaugas ir suasmeninti Jūsų patirtį mūsų svetainėje, naudojame slapukus. (angl. „cookies“). Plačiau apie tai: privatumo politika

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close