Ar elektromobiliai tikrai mažiau taršūs? | UCS

Spauskite čia, jei norite perskaityti vaizdo įrašo transkriptą lietuvių kalba.

.

Štai jums klausimas: ar elektromobiliai yra žymiai mažiau taršūs, lyginant su degalus naudojančiais automobiliais? Norėdama rasti atsakymą į šį klausimą, Atsakingų mokslininkų draugija (Union of Concerned Scientists, angl.) apskaičiavo bendrą šių transporto rūšių išmetamų šiltnamio dujų kiekį per vusus jų gyvenimo etapus: nuo pagaminimo iki naudojimo ir iki utilizavimo.

Skirtumas, pasirodo, didelis. Abu automobiliai pradeda savo gyvenimą ant surinkimo konvejerio; į abu dedamos panašios dalys, pagamintos iš tokių žaliavų kaip plienas ir aliuminis. Benzininiam automobiliui šis gamybos ir surinkimo etapas atsieina apie septynias tonas teršalų. Kadangi elektros akumuliatoriais varomi elektromobiliai privalo turėti – taip, jūs atspėjote – didelius akumuliatorius, jiems pagaminti reikia daugiau energijos ir žaliavų.  Dėl to gaminant elektromobilį išmetama maždaug aštuonios tonos taršiųjų medžiagų.

Tačiau kas nutinka, kai abu automobiliai išrieda į kelią? Degalais varomi automobiliai išmeta šiltnamio efektą sukeliančias dujas sulig kiekvienu sunaudotu kuro litru, o dar reikia neužmiršti teršalų, kurie išsiskiria išgaunant naftą, ją rafinuojant ir transportuojant kurą į degalines. Elektriniai automobiliai, kita vertus, naudoja elektros energiją, kuri gali būti daug švaresnė nei benzinas – priklausomai nuo to kaip elektra buvo gaminama.

Du trečdaliai amerikiečių gyvena vietovėse, kur vairuodami elektromobilį jie išmestų mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų, palyginus net su degalus taupančiu automobiliu. Iki savo gyvenimo pabaigos vidutinis benzininis automobilis sukuria 57 tonas klimato atšilimą sukeliančių teršalų, palyginti su 28 tonomis, kurias sukuria automobilis su akumuliatoriumi.

Utilizuojant ir perdirbant kiekvieną automobilį išmetama mažiau nei viena tona teršalų. Beje, atsimenate tuos elektromobilių akumuliatorius? Gera žinia yra ta, kad juos galima perdirbti arba panaudoti iš naujo. Galiausiai, viską susumavus, elektrinis automobilis, galintis vienu įkrovimu nuvažiuoti iki 135 km, sutaupo daugiau nei 50 procentų globalinio atšilimo emisijų, palyginti su panašaus dydžio benzininiu automobiliu.  Todėl didelio elektromobilio akumuliatoriaus gamybos žala atsiperka per maždaug vienerius važiavimo metus.

Pasaulyje vis daugėjant atsinaujinančių elektros energijos šaltinių vairuoti elektromobilius bus vis prasmingiau. Taigi, atsakymas tiesiai iš Atsakingų mokslininkų draugijos inžinierių lūpų: elektromobiliai – yra švarūs ir tolydžio taps vis švaresni.

Norėdami Jums suteikti aukščiausio lygio paslaugas ir suasmeninti Jūsų patirtį mūsų svetainėje, naudojame slapukus. (angl. „cookies“). Plačiau apie tai: privatumo politika

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close