Ankstyvas mokymas kenkia vaiko psichikai?

 | Kerry'is McDonaldas

Kiekvienas tėvas žino skirtumą, kurį vaiko raidai ir brandumui daro vieneri metai. Jei vienerių vaikas vos vaikščioja, tai dvimetis linksmai stengiasi nuo tavęs pasprukti. Ketverių metų jis juda kaip gyvas sidabras, visada klausia kodėl, o penkiametis jau ima sėdėti ir klausytis ilgesnių pasakojimų.

Vaikai nesikeičia, bet mūsų lūkesčiai jų elgesiui kažkodėl pasikeitė. Vos per vieną kartą ėmėme vaikus leisti į mokyklą vis jaunesnius ir paliekame juos ten ilgesniam laikui nei bet kada anksčiau. Jiems vis dažniau ankstyvame amžiuje reikia mokytis akademinio turinio, kuris gali būti gerokai sunkesnis, turint omeny jų amžiaus gebėjimus.

Naujausios Harvardo medicinos mokyklos mokslininkų išvados patvirtina, kad problema nėra prastai besimokantys vaikai; problema – mokyklos į kurias mes juos per anksti atiduodame. Dr. Anupamas Jena ir dr. Timothy‘is Laytonas atrado, kad jauniausi klasės vaikai daug labiau tikėtina bus diagnozuoti kaip kenčiantys nuo Aktyvumo ir dėmesio sutrikimo nei vyresni jų klasiokai.

2018 m. duomenys. Šaltinis: „The Washington Post“

Mokymui vis sunkėjant ir suryjant vis daugiau vaikystės, vaikai patiria vis didesnę žalą. Daugelis jų jauname amžiuje nesugeba patenkinti nerealių akademinių ir elgesio lūkesčių, ir vis dažniau yra gydomi dėl nuo mokykloje išsivysčiusių sutrikimų. Tėvai turėtų susirūpinti šia nerimą keliančia tendencija.

Skaityti visą tekstą (anglų k.)